2018-07-06
7 Cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich
"7 Cudów Mazur” to wielka szansa i możliwość promocji gospodarczej obszaru Krainy Wielkich Jezior Mazurskich! Projekt, którego głównym celem jest promowanie Mazur jako dobrej marki, kierowany jest do głównych jej twórców, czyli lokalnych przedsiębiorców. Siłą miasta są ludzie i wywodzące się z niego firmy.
To pierwszy na taką skalę, o takim charakterze i zasięgu projekt promocji gospodarczej, nie tylko w regionie, ale również w kraju.
CEL?
Lokalne firmy i gospodarka Krainy Wielkich Jezior Mazurskich mają stać się konkurencyjne w skali kraju i rozpoznawalne za granicą jako silna marka WJM.
Uczestnicy przedsięwzięcia, poprzez dobrze pokierowaną współpracę, wzmocnią swą konkurencyjność na rynku krajowym, a docelowo zagranicznym. Głównym rezultatem promocji będzie zwiększenie wartości przychodów małych i średnich przedsiębiorstw ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów na eksport, wzrost liczby nawiązanych kontraktów handlowych oraz podniesienie poziomu inwestycji prywatnych, uzupełniających wsparcie publiczne przedsiębiorstw. Udział w realizowanym projekcie wzmocni wizerunek firmy, poprawi jej rozpoznawalność wśród nowych klientów, przyciągnie zainteresowanie inwestorów, a także wzbudzi ich zaufanie do inwestowania w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich.
Projekt realizowany jest w partnerstwie, które tworzy Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 jako Lider projektu oraz 11 gmin z Krainy Wielkich Jezior Mazurskich: miasto Giżycko, gmina Giżycko, Węgorzewo, Miłki, Orzysz, Pisz, Ruciane-Nida, Mikołajki, miasto Mrągowo, gmina Mrągowo oraz Ryn.
W ramach projektu realizowane będą działania skierowane do inwestorów, importerów oraz eksporterów, działających na terenie Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, ale również inwestorów zagranicznych i krajowych, działających poza naszym regionem.
Do działań tych należy m.in.:
- Uruchomienie Mazurskiego Systemu Obsługi Inwestora i Eksportera,
- Uruchomienie Systemu Informacji Gospodarczej,
- Wydarzenia gospodarcze dedykowane poszczególnym specjalizacjom w ramach przedsięwzięcia „Business in Mazury”,
- Misje przyjazdowe i spotkania B2B w obrębie poszczególnych specjalizacji,
- Organizacja kampanii promocyjnej, promującej Krainę Wielkich Jezior Mazurskich.
Pierwszym etapem projektu będzie uruchomienie Mazurskiego Systemu Obsługi Inwestora i Eksportera oraz Systemu Informacji Gospodarczej. Celem obu przedsięwzięć jest udzielanie wsparcia przedsiębiorcom w zakresie internacjonalizacji działalności gospodarczej oraz linkowanie przedsiębiorców. Wielojęzyczny system informatyczny z publikacją baz danych w podziale na inteligentne specjalizacje, umożliwi znalezienie kooperantów, w tym również zagranicznych. Już teraz zachęcamy Państwa do czynnego uczestnictwa w planowanych spotkaniach, podczas których wypracowywana będzie wspólna koncepcja oraz funkcjonalności systemów, niezbędnych z punktu widzenia przedsiębiorcy.
Do udziału w projekcie „7 Cudów Mazur – promocja gospodarcza” zaprasza również burmistrz Giżycka Wojciech Karol Iwaszkiewicz: „Projekt powstał z myślą o rozwoju naszych firm i warunków gospodarczych na naszym terenie. Wszystkie działania projektu dedykowane są lokalnym firmom i przedsiębiorcom, tak ważne jest więc Państwa zaangażowanie już od samego początku w realizowanych przedsięwzięciach.
Poprzez udział w projekcie będziecie mieć Państwo realny wpływ na kształt i sposób realizacji proponowanych działań i uzyskiwanych produktów. Jestem przekonany, że projekt przyniesie Państwu wymierne korzyści. Oczekiwane efekty będą oczywiście możliwe dzięki wspólnym działaniom i zaangażowaniu. Razem możemy stworzyć lepszą perspektywę i jakość życia naszych mieszkańców. A determinować nas powinien wspólny cel – lokalne firmy i gospodarka Krainy Wielkich Jezior Mazurskich mają stać się konkurencyjne w skali kraju i rozpoznawalne za granicą jako silna marka WJM.
Zachęcam Państwa do włączenia się w realizację poszczególnych etapów naszego unikatowego, wspólnego projektu - jako kluczowych interesariuszy i odbiorców, ale również jako naszych ambasadorów.”
ZOSTAŃ UCZESTNIKIEM PROJEKTU!
Wystarczy złożyć swój akces,
wypełniając załączoną deklarację w formie listu intencyjnego.
Podpisane listy intencyjne mogą Państwo przesyłać bezpośrednio do biura Stowarzyszenia (adres poniżej) lub przekazywać do Biura Promocji i Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Giżycku (al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko, pokój nr 117 I piętro) – kierownik biura Małgorzata Kulas-Szyrmer tel. 87 7324 137, malgorzata.kulas-szyrmer@gizycko.pl).
Koordynator projektu: Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020
Kolejowa 6, 11-730 Mikołajki www.7cudowmazur.pl.
W projekcie zaangażowany jest również wykonawca usługi zarządzania projektem - Kancelaria Brysiewicz i Wspólnicy sp. k. w Warszawie. Firma działając na zlecenie Stowarzyszenia WJM 2020, służy również wsparciem dla uczestników projektu podczas poszczególnych etapów i działań, w zakresie kwestii formalnych m.in. zasad udziału w projekcie, pomocy de minimis (kontakt – kierownik projektu Andrzej Krawczyk tel. 694 825 551, andrzejk@entrast.pl).
Do pobrania:
Zaproszenie burmistrza Giżycka Wojciecha Karola Iwaszkiewicza (pdf.)
List intencyjny (docx.) (pdf.)
Informacja - korzyści udziału w projekcie (docx.) (pdf.)
Pomoc de minimis (docx.) (pdf.)
KORZYŚCI DLA MŚP WYNIKAJĄCE Z ICH UDZIAŁU W PROJEKCIE
„7 Cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich”
1) MSOIiE (Mazurski System Obsługi Inwestora i Eksportera) – udział przy projektowaniu i testowaniu systemu
Udział w wypracowaniu standardów obsługi eksportera i inwestora na poziomie gmin uczestniczących w projekcie:
– wpływ na uproszczenie bądź tworzenie procedur ww. zakresie,
– wpływ na informacje zamieszczane w SIG (Systemie Informacji Gospodarczej),
– wsparcie w zakresie uruchomienia i rozwoju działalności eksportowej,
– pomoc w zakresie obsługi inwestorów, wsparcia eksporterów oraz wpierania budowania łańcuchów kooperacyjnych,
– pomoc w zakresie realizacji procesów inwestycyjnych poza obszarem województwa warmińsko-mazurskiego,
– pomoc w zakresie wchodzenia w łańcuchy kooperacyjne /klastry o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
2) SIG (System Informacji Gospodarczej) – udział w projektowaniu i testowaniu systemu
– banery reklamowe przedsiębiorców z linkami do ich stron internetowych,
– promocja produktów eksportowych,
– dostęp do wystandaryzowanej bazy danych potencjalnych kontrahentów.
3) SIW (system Identyfikacji Wizualnej) – zwiększenie integracji przedsiębiorców działających na obszarze KWJM
– identyfikacja przedsiębiorcy z marką KJWM,
– korzystanie przez przedsiębiorstwa z logotypu, gadżetów, folderów, stoiska.
4) Business in Mazury –udział w spotkaniach
a) Organizacja cyklu spotkań:
– nawiązywanie, budowanie i rozwój kontaktów gospodarczych,
– linkowanie przedsiębiorców,
– budowanie łańcuchów powiązań / kooperacji podmiotów gospodarczych.
b) Organizacja trzech dwudniowych konferencji:
-materiały reklamowe i promocyjne,
– bezpłatna reklama na rynkach zagranicznych,
– bezpośrednie nawiązywanie kontaktów biznesowych,
– bezpłatna reklama w mediach krajowych,
– nawiązywanie kontaktów biznesowych,
– udział w panelach branżowych,
– udział mazurskich firm w wydarzeniu o charakterze wystawienniczym.
5) Ogólnopolska kampania reklamowa:
– promocja KWJM jako atrakcyjnego regionu pod względem możliwości rozwoju biznesu, przedstawiającym przewagi konkurencyjne,
– pokazanie przewag konkurencyjnych w zakresie gospodarki i zachęcenie do inwestowania na terenie WJM,
– pokazanie potencjału gospodarczego KWJM w oparciu o 3 RIS (Regionalne Inteligentne Specjalizacje: Ekonomia wody, Żywność wysokiej jakości oraz Drewno i meblarstwo) pod hasłem: „KWJM. Więcej niż turystyka”.
6) Organizacja misji przyjazdowych oraz promocji obszaru w zagranicznych mediach:
– nawiązywanie kontaktów biznesowych podczas spotkań biznesowych oraz wizyt studyjnych,
– możliwość prezentacji zagranicznym przedsiębiorcom swojej firmy podczas wizyt studyjnych,
– budowania powiązań kooperacyjnych w wymiarze międzynarodowym,
– promocja w zagranicznych mediach,
– nawiązanie współpracy i wymiana dobrych praktyk z zagranicznymi firmami.
7) Działania PR w Polsce i zagranicą:
– prezentacja oferty inwestycyjnej KWJM oraz oferty w turystyce biznesowej w mediach,
– wzmocnienie identyfikacji oferty inwestycyjnej KWJM oraz oferty w turystyce biznesowej,
– publikacja wizytówek firm,
– reklama firm w Polsce i zagranicą w mediach.
Zachęcamy Państwa do czynnego uczestnictwa w planowanych spotkaniach, w celu wypracowania wspólnej koncepcji
oraz funkcjonalności systemów, niezbędnych z punktu widzenia przedsiębiorcy.
Informacje: Stowarzyszenie WJM 2020 / Biuro Promocji i Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Giżycku, kierownik Małgorzata Kulas-Szyrmer malgorzata.kulas-szyrmer@gizycko.pl, tel. 87 7324 137, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko (pokój nr 117 I piętro)