Koperta życia dla seniorów z Giżycka

Drodzy giżyccy Seniorzy

W trosce o Wasze zdrowie w ramach działającego systemu teleopieki w Giżycku tzw. „PRZYCISKU ŻYCIA”, przekazujemy na Państwa ręce po raz kolejny dodatkową formę ochrony zdrowia w postaci „KOPERTY ŻYCIA”! Jest ona ważnym narzędziem, ułatwiającym pracę służbom medycznym.

 

O szczegółach opowiada Koordynatorka akcji dr Katarzyna Karolska 

 

 

Czym jest „Koperta życia”?
To dokument zawierający formularz z krótkim opisem historii choroby podopiecznego, listą zażywanych leków, danymi chorego oraz kontaktem do lekarza prowadzącego. Dodatkowo zawiera dane najbliższych członków rodziny (osoby do kontaktu w razie zagrożenia stanu zdrowia lub życia członka rodziny), a także niezbędne informacje, które posłużą ratownikom w trakcie udzielania pomocy medycznej.


„Koperta życia” adresowana jest do lekarzy i ratowników pogotowia wezwanych na interwencję do domu chorego. Stanowi nieocenioną pomoc w podjęciu szybkiej akcji ratującej życie.


„Koperta życia” przechowywana jest zazwyczaj w lodówce. Giżyccy seniorzy będą dodatkowo oznakowani naklejką na drzwiach, informującą o tym, że są podopiecznymi giżyckiej akcji „Koperta życia”. Wiadomość ta będzie znacznym ułatwieniem w podaniu przez ratowników prawidłowych leków.
 
Akcja rozpowszechniania kopert życia wśród seniorów, osób samotnych i chorych zyskała poparcie lekarzy i ratowniczych służb medycznych. Pracownicy pogotowia potwierdzają, że niejednokrotnie informacje zawarte w kopercie życia, pomogły w podjęciu odpowiednich działań ratujących ludzkie życie.

 

Pan Henryk

Pan Henryk z Giżycka już ma Kopertę Życia i jest jednocześnie podopiecznym programu TELEOPIEKA.


Taka koperta, to ułatwienie dla służb ratowniczych w przypadku, gdy nie ma kontaktu z pacjentem lub osoba wzywająca pomoc, nie zna przebiegu leczenia osoby potrzebującej.

Zapraszamy po odbiór „Koperty życia” - seniorów (lub członków ich rodzin), a także osoby, które posiadają wiedzę o tym, że w ich otoczeniu znajdują się osoby samotne i schorowane.


Bezpłatne pakiety są dostępne w Punkcie Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim, (p. nr. 7)


 
Formularz można wypełnić samemu lub z pomocą członka rodziny, pielęgniarki, czy lekarza.
Koordynatorką akcji jest dr Katarzyna Karolska z Biura Promocji i Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Giżycku (tel.: 798 112 125).