XLIV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej
-
Kiedy
31 Lipca 2022 ● 19:00
31 Lipca 2022● 21:00
-
Gdzie
ulica: Kościół Ewangelicko-Augsburski, ul. Staszica 11/1
11-500 Giżycko -
Wstęp
wstęp wolny
-
Organizator
CENTRUM ANIMACJI KOA
-
Telefon
-
E-mail
Koncert w ramach XLIV Międzynarodowego Festiwalu
Muzyki Organowej i Kameralnej
31 lipca | 19.00
Kościół Ewangelicko – Augsburski w Giżycku
WYKONAWCY:
ZESPÓŁ „MUSICA GRAZIOSA”:
PAULINA TKACZYK-CICHOŃ – KLAWESYN
MARCIN KRÓL – SKRZYPCE
VERONIKA STRUCK - ORGANY
ZESPÓŁ „MUSICA GRAZIOSA”
PAULINA TKACZYK-CICHOŃ – KLAWESYN
Doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klawesynu Prof. Bogumiły Gizbert-Studnickiej oraz Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie klawesynu i pianoforte Prof. Roberta Hilla (dyplomy z wyróżnieniem). Ukończyła również studia podyplomowe w Hochschule für Musik und Theater w Monachium w klasie klawesynu Prof. Christine Schornsheim uzyskując Dyplom Koncertowy. Studiowała także grę na flecie barokowym traverso u Prof. Karla Kaisera oraz u Prof. Michaela Schmidta-Casdorffa. Swoje umiejętności rozwijała na wielu mistrzowskich kursach klawesynowych i fletowych. Pracowała wtedy pod kierunkiem takich profesorów jak: H. Dreyfus, K. Gilbert, C. Tilney, B. van Asperen, R. Kohnen, J. Christensen, I. Wjuniski, W. Kłosiewicz, B. Kuijken, J. Ogg, R. Brown. W 2003 roku zdobyła wyróżnienie na Konkursie Klawesynowym Wyższych Uczelni Niemieckich w Saarbrücken. Za szczególne osiągnięcia artystyczne otrzymała Nagrodę Edukacyjną Miasta Krakowa, dwukrotnie Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, „Sapere Auso” Małopolskiej Fundacji Stypendialnej, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP „Młoda Polska”, Stypendium DAAD Deutscher Akademischer Austausch Dienst. W 2002 roku założyła zespół „Cantica Sacra”, następnie „Musica Graziosa” oraz „Finesis Trio” w 2008 roku. Współpracuje również z wieloma zespołami polskimi i zagranicznymi. Prowadzi kursy i wykłady poświęcone wykonawstwu muzyki dawnej. W obszarze jej zainteresowań repertuarowych znajduje się także muzyka współczesna. Koncertuje jako klawesynistka, pianistka i flecistka w kraju i za granicą. Brała udział w wielu prestiżowych festiwalach i koncertach w Polsce, Francji, Niemczech, Słowacji i Szwajcarii – były to między innymi: XXIX Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, XIII Ogólnopolski Festiwal „Tydzień Talentów w Tarnowie”, Tynieckie Recitale Organowe, Muzyka w Starym Klasztorze w Łodzi-Łagiewnikach, „Tempus Paschale” w Lublinie, Gliwicki Festiwal Bachowski, III Festiwal Cichej Muzyki w Toruniu, 32 Międzynarodowy Festiwal „Muzyka w Starym Krakowie”, XIX Festiwal Muzyki Dawnej w Zamku Królewskim w Warszawie,
XI Międzynarodowy Festiwal Organowy w Zakopanem, XVI i XVII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Wolsztynie, „Letnie Podgórskie Koncerty”
w Krakowie, VIII Festiwal „Muzyka na Szczytach”, XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Wasilkowie, Mikołowskie Dni Muzyki, V Międzynarodowy Festiwal „Polart”, Festiwal im. G. G. Gorczyckiego, XXIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Jędrzejowie, koncerty w cyklu „Wieczory Wawelskie” oraz wielokrotnie w festiwalach: „Młodzi Artyści w Krakowie”, Dni Bachowskie, Festiwal de Musique Baroque d’Auvergne (Francja).
W swoim dorobku fonograficznym posiada cztery płyty: ● debiutancką – solową płytę
Ch. S. Binder: Sei Suonate per il Cembalo op.1 (DUX Recording Producers, 2014 r.),
● Amor Sacro Amor Profano (Ëvoe Records, 2015 r.) nagraną z Europejską Kameralną Orkiestrą Barokową „Il Giardino d’Amore”, ● Słońce zaklęte w dźwiękach Hiszpanii
i Włoch (MP-Studio, 2017 r.) zarejestrowaną przez zespół „Finesis Trio”, którego jest członkiem oraz ● najnowszy krążek zawierający Sonaty i Divertimento na klawesyn i flet traverso Ch. S. Bindera (Agencja Artystyczna GAP, 2020 r.). W czasie tego nagrania Paulina Tkaczyk wystąpiła w podwójnej roli, grając zarówno na klawesynie jak i flecie traverso. Towarzyszyły jej Bogumiła Gizbert-Studnicka (klawesyn) oraz Karolina Jesionek (flet traverso).
MARCIN KRÓL – SKRZYPCE
Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie i w Kolonii oraz laureat konkursów w Gdańsku, Łodzi i Krakowie.
Koncertował w całej niemal Europie, w Stanach Zjednoczonych, w Indiach
i w Korei Południowej.
Wystąpił m.in. w Filharmonii Berlińskiej wykonując kwintet fortepianowy Juliusza Zarębskiego.
Zafascynowany różnorodnością kultur i tradycji tworzy projekty muzyczne, do których włącza utwory kompozytorów wywodzących się z różnych krajów oraz różnych kręgów kulturowych. Jest muzykiem Radomskiej Orkiestry Kameralnej,a także tworzy duet skrzypcowy ROKduo z Lucjanem Szalińskim-Bałwasem.
Program:
Antonio Vivaldi – Koncert nr II „Lato” g-moll, RV 315 , skrzypce, klawesyn
Jacques Duphly – „La Pothoüin” Quatrième Livre, klawesyn solo
Joseph-Nicolas-Pancrace Royer – „La Marche des Scythes” Premier Livre klawesyn solo
Antonio Vivaldi – Koncert nr III „Jesień” F-dur, RV 293 , skrzypce, klawesyn
VERONIKA STRUCK - ORGANY
Urodziła się w Odessie. Naukę gry na fortepianie, rozpoczęła w wieku 5 lat. Ukończyła z wyróżnieniem studia w Konserwatorium Odeskim, jako organistka (prof. V. Rubacha) i pianistka (prof. I. I. Sukhomlikov). Uczęszczała również na zajęcia z kompozycji oraz dyrygentury chóralnej. Jako stypendystka DAAD oraz czasopisma „Die Zeit”, uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich: Jeffreya Burnsa, Leonarda Steina (w Musikakademie Rheinsberg) oraz Gerhardta Grosha. Odbyła również staż w klasach: organów (prof.Ursula Philippi) i dyrygentury chóralnej (prof. Kurt Philippi) w Herrmanstadt /Sibiu w Rumunii (Siedmiogród). Obecnie artystka jest koncertmistrzem i organistką Teatru Opery w Odessie oraz organistką kościoła luterańskiego św. Pawła w Odessie. Występuje z licznymi recitalami w Ukrainie oraz Mołdawii, Niemczech, Polsce i Rumunii. Współpracuje również z chórami i wybitnymi solistami (instrumentalistami, wokalistami). Propaguje muzykę organową w Odessie, organizując festiwale i cykle koncertów organowych.
Program:
- Bach- Präludium und Fuge Es-dur BWV 552
- Mendelssohn-Bartholdy - Erste Orgelsonate f-Moll,op.65#1:
Allegro moderato e serioso, Adagio, Andante recitando, Allegro assai vivace
- Franck - Choral#2 h-moll Oder
- Rheinberger - Intermezzo und Chromatic Fugue aus Vierte Orgelsonate a-Moll op.98
Ch.- M. Widor - Toccate (#5) aus 5.Orgelsienfonie f-Moll op.42#1